„Drugelių“ grupės vaikų pažintis su matematika per STEAM veiklas

  • 0 comments

Kiek bus pusę obuolio? O kiek sėklyčių slepia obuolys? O kas yra sunkesnis: obuolys ar penki kaštonai? O kodėl neskęsta laiveliai? Kodėl? Kas? Kiek? Į šiuos ir daugelį kitų klausimų „Drugelių“ grupės vaikai ieško stebėdami, tyrinėdami, veikdami, žaisdami, domėdamiesi, kas vyksta aplinkui.  Dalyvaudami grupės STEAM projekto „Žaidžiame matematiką“ veiklose, jie ne tik randa atsakymus, bet ir mokosi linksmai skaičiuoti.

Mokslininkai atliktais tyrimais įrodė, kad vaikai turi įgimtų gabumų matematikai ir nuosekliai juos lavinant, galima pasiekti puikių rezultatų jau ankstyvajame ikimokykliniame amžiuje. Ugdant elementariosios matematikos vaizdinius, vystosi loginis mąstymas, augantis pasitikėjimas savo jėgomis atliekant matematines užduotis, skatinamas vaiko norą mokytis, spręsti kasdienines, aktualias problemas. Būtent to ir siekiama įtraukiant vaikus į organizuojamas projekto veiklas.

Kadangi dabar yra ruduo, su vaikais mokomasi skaičiuoti (tyrinėti, matuoti, žymėti duomenis lentelėse, piešti diagramas, dėlioti sekas ir kt.) naudojant įvairiausias gamtines medžiagas ir priemones: lapus, giles, kaštonus, šakeles, kankorėžius, obuolius…

Iš kaštonų vaikai dėliojo raides, skaičius, geometrines figūras, skaičiavo, kiek reikia kaštonų. Visus skaičiavimus žymėjo diagramose. Naudodami riešutus, kankorėžius, giles, mokėsi daiktų sekos bei suprasti, kaip sudėlioti nuo didžiausio iki mažiausio ir atvirkščiai. Ypač vaikams patiko būti gamtos detektyvais. Parke poromis turėjo surasti po penkis lentelėje nurodytus gamtos radinius. Nors vaikai gerai pažįsta ir giles, ir kaštonus, ir kankorėžius, bet išgyveno nepaprastą džiaugsmą, radę tai, ką reikėjo rasti ir tiek, kiek reikėjo, rado storiausią ir ploniausią medį, apkabindami rankomis, pėdomis skaičiavo atstumą tarp medžių. Šis žaidimas vaikus ne tik mokė skaičiuoti, bet ir bendradarbiauti. Kadangi „Drugelių“ grupės vaikai skirtingo amžiaus, vyresnieji buvo poroje su mažesniaisiais ir labai gražiai paaiškindavo, ką reikia rasti, kaip suskaičiuoti.

Puikių galimybių mokytis skaičiuoti galima atrasti ir su obuoliais. Atnešus į grupę krešį obuolių, vaikai spėjo, kiek jų galėtų būti, kaip keičiasi skaičius pridedant ir atimant obuolius. Vaikams labai patiko sverti obuoliukus, lyginti, kurio didesnis, dalinti per pusę ir sužinoti, ką reiškia duoti pusę obuolio, skaičiuoti obuoliuko sėklytes, sužinoti, kad kiekviename obuolyje jų yra labai skirtingai. O kurių obuolių  (berniukų ar mergaičių) sėklytės sunkesnė, padėjo ir pačių pasigamintos svarstyklės.

Gamtines medžiagas vaikai išnaudojo ir konstruodami. Iš 10 medžio šakelių jie turėjo sukonstruoti laivelį, kuris išsilaikytų ant vandens. Šį inžinerinį iššūkį vaikai puikiai įveikė bendradarbiaudami: vyresnieji suskaičiavo iki dešimties šakelių, reikalingų laiveliui, mažesnieji atidžiai stebėję, stengėsi kartoti skaičiavimą, o vėliau kartu rišo ir „statė laivą“. O kiek buvo šypsenų, kada laivelis plaukė…

Projekto „Žaidžiame matematiką“ veiklos tęsis visus mokslo metus. Jomis bus siekiama ugdyti ne tik matematinius, bet ir socialinius, emocinius vaikų gebėjimus (vaikai mokysis bendrauti ir bendradarbiauti, dirbti poroje, grupelėje, suvaldyti emocijas), taip pat skatinti susidomėjimą STEAM dalykais: mokydamiesi skaičiuoti vaikai susipažins su gamtine aplinka, konstruos, kurs, bus mokomi naudotis  IT, atliks skaičiavimo, logines užduotis, žais matematinius žaidimus.

 

Ikimokyklinio ugdymo grupės „Drugeliai“ mokytojos

Dalintis