Mažylių geometrinių figūrų pažinimas per STEAM veiklas

  • 0 comments

Ankstyvojo amžiaus vaikams geometrinės figūrų sąvokos dar nežinomos, tačiau parinkus tinkamas veiklas vaikai mėgausis procesu, tyrinės, eksperimentuos, išbandys ir atras. Matomas geometrines figūras vaikai tapatins su aplinkoje esančiais daiktais, pvz.: apskritimas – saulutė, ratukas ir pan..

Pasaulį mažieji pažysta per potyrius, prisilietimus, garsus, kvapus. Geriausias būdas vaikams pažinti – tai įsitraukti į kūrimo procesą per vizualias pažintines pasakas, tokias kaip „Kiškiai dažė kiaušinius“, „Statom namą boružiukui“.

Sekdami pasaką „Kiškiai dažo kiaušinius“ vaikai lavino kalbą, plėtė žodyną,  judesių koordinaciją, pažino apskritimą, taškelį ir brūkšnelį.  Po pasakos konstravo velykinį margutį iš akmenėlių, kartono juostelių ir plastikinių apskritimų.

Sekdami muzikinę pasaką „Statom namą boružiukui“ vaikai lavino kalbą, erdvės suvokimą, geometrinių figūrų pažinimą ir ritmo pajautimą. Po pasakos sekimo susipažino su trikampiu ir keturkampiu (namo dalys), skaičiavo ir lygino, kuri figūra turi daugiau kampų, kuri mažiau, kiek giliukų telpa į vieną ar kitą figūrą.

Vėliau konstravo plokštumoje panaudodami gamtinę medžiagą ir antrines žaliavas.

Panaudodami antrinę žaliavą – kartono lapus , bei guašą, vaikai dažė savo namą.

Po rytinio muzikinio pasisveikinimo paklausus vaikų, kokia yra saulytė, pasakė, jog ji yra apvali. Leidomės į pažintį su apskritimu. Ieškojome aplinkoje apskritų daiktų, bandėme juos apibrėžti.

Kokios geometrinės figūros sudaro saulytę? Apskritimas ir brūkšneliai. Pasitelkdami plokštuminį konstravimą vaikai pažino ne tik figūras, bet ir skaičius  (1, 2, 3, 4, 5 ir daug).

Saulytės šiluma labai artima mamytės šilumai, todėl atsidėkodami už rūpestį ir meilę puošėme mamas karoliais.

Pasitelkdami plokštuminį konstravimą ir gamtinę medžiagą vaikai ne tik įtvirtino apskritimą, kaip geometrinę figūrą, bet ir skyrė keturias pagrindines spalvas, gebėjo jas grupuoti ir įvardinti. Akmenėlius vaikai rinko kartu su tėveliais bei juos dažė.

Šios STEAM patirtinės veiklos teikia vaikams daug teigiamų emocijų, atradimų, skatina  džiaugtis galutiniu rezultatu , bei formuoja vaikų bendradarbiavimo įgūdžius.

 

Ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Reda Šaulinskė

Dalintis