Metodinė diena darželyje

  • 0 comments

Antradienį mūsų darželyje vyko Metodinė diena – „STEAM veiklos Kretingos lopšelyje-darželyje „Ąžuoliukas“. Jos tikslas – gerosios darbo patirties sklaida integruojant STEAM į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas. Ta proga metodinės dienos organizatorės lopšelio-darželio direktorė Zita Domarkienė ir direktorės pavaduotoja Diana Bakstienė pakvietė svečių iš Šilutės lopšelio-darželio „Gintarėlis“– atvyko „Gintarėlio“ vadovai ir keletas pedagogų. Dėl šalį apėmusios pandemijos susitikimo metu buvo laikomasi visų saugumo reikalavimų: ribojamas dalyvių skaičius, dėvimos kaukės.

Dėl saugumo svečiams nebuvo galima lankytis lopšelio-darželio grupėse, tačiau direktorė Zita pasirūpino, kad svečiai neliktų nieko nepamatę – edukacines erdves vaikų veiklų organizavimui pristatė skaidrėse, išsamiai papasakodama kas ir kur vyksta. Be to vėliau svečiai turėjo galimybę apžiūrėti lopšelio-darželio lauko erdves.

Direktorės pavaduotoja Diana papasakojo, kaip prasidėjo lopšelio-darželio vaikų ir pedagogų draugystė su STEAM veiklomis ir kokį kelią jau visi kartu esame nuėję. Pristatė mokytojų parengtas metodines priemones: „Ąžuoliuko“  STEAM knygą“ ir knygą „Kosmosas-žemė-žmogus“.

Šilutės lopšelio-darželio „Gintarėlis“ direktorė savo ir pedagogų vardu nuoširdžiai pasidžiaugė ir padėkojo už suteiktą galimybę apsilankyti, dalintis gerąja patirtimi organizuojant STEAM veiklas ir galbūt pasisemti naujų idėjų.

Abiejų įstaigų vadovai diskusijas tęsė administracijos patalpose, o mes, „Ąžuoliuko“ ir „Gintarėlio“ mokytojos, likome salėje – kalbėtis, dalintis mintimis, netgi draugiškai ginčytis apie tai, kodėl vaikų veiklas, pasitelkus į pagalbą tyrinėjimus, eksperimentus, inžineriją, vykdyti yra įdomu ir naudinga, visų pirma, vaikams, o tuo pačiu ir mums, pedagogams. „Gintarėlio“ mokytojoms „Ąžuoliuko“ pedagogės pademonstravo eksperimentą su žvakėmis. Savo proto ir rankų miklumą svečiai taip pat galėjo išbandyti atlikdami inžinerinę užduotį.

Savo patirtį integruojant STEAM į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas „Ąžuoliuko“ mokytojos perteikė pristatydamos paruoštus pranešimus.

Priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Neringa Mikaločienė papasakojo, kokius linksmus STEAM atradimus, atlikdami įvairius eksperimentus, atranda priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai.  Kiek daug įdomių dalykų sužino, kiek patiria džiugių emocijų, kaip mokosi bendrauti, dirbti komandoje – galėjome pamatyti demonstruojamose skaidrėse. Kaip sakė mokytoja: galbūt tai yra maži žingsneliai link didelių atradimų ateityje, ir jeigu nors vienas vaikas iš grupės savo ateitį susies su mokslu, technologijomis, vadinasi, atliktas darbas yra prasmingas.

Kuomet vaikams yra lengviau įsisavinti matematikos žinias: ar kai matematikos mokosi, ar tuomet, kai tiesiog žaidžia matematiką? Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Giedrė Riaubienė su savo ugdytiniais matematiką žaidžia. Mokytoja papasakojo, kokius nemažus iššūkius tenka įveikti vaikams, atliekant įvairias matematines užduotis. Tačiau tai nėra sunku, kai šalia yra draugų, kurie padeda, ir stebinti mokytoja, visuomet pasiruošusi suteikti reikalingą pagalbą.

Apie tai, kaip STEAM veiklos padeda vaikams būti draugiškesniems, drąsesniems, kaip vaikai atpažįsta ir bando įvardinti savo bei draugų jausmus, papasakojo ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Birutė Lukošienė, pristatydama projektą „STEAM – draugystė – emocija“.

Kur gyvena spalvos, kokie jų vardai, ar raudona boružė yra tik ta, kurią anądien matei ropojančią ant šakelės? O gal boruže gali tapti riešuto kevalas arba surinkti pilki akmenėliai? Apie netikėtus spalvų atradimus, pasitelkus į pagalbą STEAM veiklas lopšelio grupėje, papasakojo ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Danguolė Vaitkuvienė.

Metodinę dieną užbaigėme gerdamos kvapnią arbatą ir ragaudamos gardų tortą. Svečiai išvažiavo šypsodamiesi. Kaip gera dalintis gražiais nuveiktais darbais! Juk neveltui sakoma: imant prisipildo saujos, o duodant – širdys.

 

Ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Danguolė Vaitkuvienė

 

 

Dalintis