-
2025 04 30
-
0 comments

Jau kurį laiką tvarumo tema aptariama kone visose gyvenimo srityse. Šis žodis vis dažniau girdimas tiek žiniasklaidoje, tiek moksliniuose darbuose. Tvarumas tapo neišvengiama būtinybe įvairiose srityse, siekiant formuoti žmonių teigiamą požiūrį į gamtos, planetos saugojimą. Ne išimtis ir ikimokyklinio ugdymo įstaigos. Tvarios gyvensenos ugdymas ikimokykliniame amžiuje ypač svarbus. Jis padeda formuoti vaikų gamtosauginius įgūdžius bei sveikatai palankius įpročius. Mokant vaikus rūpintis mūsų planeta ir mažinti atliekas, siekiama ugdyti atsakingą ir sąmoningą kartą. Siekiant, kad pedagogai pasidalintų gerąja darbo patirtimi, kaip ugdomi, formuojami mažųjų gamtosauginiai gebėjmai, Kretingos lopšelyje-darželyje „Ąžuoliukas“ suorganizuota metodinė dieną „Tvarumo idėjos darželyje: kuriame, mokomės ir dalijamės“. Šios metodinės dienos sumanytoja ikimokyklinio ugdymo mokytoja Ieva Rumšienė, kuri ir vedė renginį.
Metodinėje dienoje šešiolika pedagogų iš Kretingos miesto ir rajono ikimokyklinio ugdymo įstaigų dalinosi tvarumo idėjų įgyvendinimu savo įstaigose, kaip mažais žingsneliais skatinamas tvarumas ir kaip tai atsispindi vaikų veiklose. Mokytojai pristatė, kaip iš antrinių žaliavų pagaminti daiktai, gali tapti ne tik puikia ugdomąja priemone, bet ir pavyzdžiu vaikams, kaip iš jau nereikalingų daiktų, medžiagų galima sukurti naujus žaidimus, žaislus, jais žaisti. Mokytojos pristatė, kaip iš senų nenaudojamų metalinių, plastmasinių daiktų, medžiagų, kartono, pagaliukų, nereikalingų lentų, dėžių, sukuriami įdomūs, žaismingi muzikos instrumentai, šešėlių teatras, pirštinių lėlių teatras, sensoriniai žaislai… Visos šios priemonės pasitarnauja vaikų kūrybiškumui, komunikaciniams, matematiniams, pažintiniams gebėjimams ugdyti. Naudojant iš antrinių žaliavų pagamintas priemones, formuojamas vaikų požiūris į tvarų vartojimą, rodomas pavyzdys, kad iš jau nereikalingų daiktų galima pagaminti naujų ir juos naudoti.
Mokytojai pasidalino idėjomis, kaip antrines žaliavas galima panaudoti ir organizuojant ugdomąsias veiklas. Jų metu vaikai patys kuria panaudodami tai, kas jau nereikalinga, mokosi rūšiuoti atliekas. Taip pamažu per žaidimą, kūrybines veiklas, formuojamas vaikų teigiamas požiūris į aplinką, kuriamas ryšys su gamta, akcentuojama, kaip svarbu saugoti savo planetą Žemę, kaip svarbu stengtis išlaikyti ją kuo švaresnę.
Metodinėje dienoje mokytojai, dalindamiesi idėjomis, atskleidė, kad vaikus galima mokyti ir išmokyti džiaugtis kūryba, kuri nekenkia, o saugo gamta, kad svarbu kurti geresnį rytojų tiek sau, tiek ateinančioms kartoms, kad tvarumas gali tapti ne tik vertybe, bet ir žaidimo, kūrybos, bei mokymosi forma ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Labai svarbu su pirmaisiais tvarumo ir ekologijos principais vaikus supažindinti dar vaikystėje, tuomet šios vertybės liks visam gyvenimui. Juk pirmoji tvarumo mokykla yra šeima, o antroji – darželis.
Priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Neringa Mikaločienė
Dalintis