Naujos erdvės vaikų aktyviai veiklai ir tyrinėjimams

  • 0 comments

Spalio 14 d. Kretingos lopšelyje-darželyje „Ąžuoliukas“ buvo linksma ir šventinė: įstaigos bendruomenė įgyvendino seniai brandintą svajonę – iškilmingai atidarė naujai įrengtą žaidimų ir sporto aikštelę, kurioje įstaigą lankantys vaikai galės smagiai sportuoti, bei STEAM lauko laboratoriją, kurioje jų laukia daugybė įdomių tyrinėjimų ir atradimų.

Šventinis aikštelės ir laboratorijos atidarymas prasidėjo šmaikščiu ir žaismingu tigro (mokytoja Adelė Grubliauskienė) priminimu visiems vaikams ir darbuotojams, kad labai svarbu yra aktyviai judėti ir sportuoti. Ir kaip džiugu, kad nuo šiol tai daryti bus galima naujoje žaidimų ir sporto aikštelėje. Patys pirmieji aikštelę išbandė vyriausi įstaigos ugdytiniai – priešmokyklinukai, kurie stengėsi kuo taikliau mesti kamuolį į krepšį. Pirmasis taikliai kamuolį įmetė ir pirmuosius taškus naujoje aikštelėje pelnė „Nykštukų“ grupę lankantis, Tadas, kuris sulaukė gausių plojimų.

Džiaugdamasi žaidimų ir sporto aikštelės atidarymu visus vaikus sveikino įstaigos direktorė Zita Domarkienė. „Sportas yra sveikata, jėga, ištvermė, ugdanti pasitikėjimą savimi, stiprybę. Juk sportuodami būname geros nuotaikos, laimingi, linksmi. Tad visiems, vaikai, linkiu, kuo dažniau bėgioti, žaisti, sportuoti ir džiaugtis bendraujant ir judant kartu su draugais“, – kalbėjo direktorė.

Kiek tolėliau sporto aikštelės atidaryta ir STEAM lauko laboratorija, kurioje vaikai galės atlikti įvairiausių bandymų ir eksperimentų. Laboratorija vaikus nustebino įvairiausių priemonių gausa. Smalsumą, norą viską išbandyti žadino įvairiausi mėgintuvėliai, piltuvėliai, pipetės, svarstyklės, magnetų, kompasų rinkiniai, laikrodžiai  ir mikroskopai. Ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje vaikai yra ypač smalsūs, noriai tyrinėja, kasdien išbando naujus, jiems nežinomus dalykus, stebi, eksperimentuoja su aplinkoje esančiais daiktais, tad ši STEAM lauko laboratorija jiems bus puiki erdvė ne tik įgyti naujų žinių, bet ir dalinsis atliktais tyrinėjimais, atradimais, patyrimais, įspūdžiais.

Norėdami suvokti dalyko esmę, vaikai turi veikti patys – išsiaiškinti, atrasti ir pažinti juos supantį pasaulį. Patys veikdami vaikai įgyja patirties, kuri padeda jiems plėtoti ir savo gyvenimišką patirtį. Tad vaikų ugdymas jau ikimokyklinėje įstaigoje neatsiejamas nuo tiriamosios veiklos, ugdymo per jų pačių patirtį. Būtent tai ir formuoja vaikų tiriamuosius įgūdžius, kurie svarbūs tolimesniame gyvenime.

Direktorė Z. Domarkienė, padėkojo visai darbo komandai, kurie rūpinosi šių erdvių įkūrimu, pasidžiaugė naujom aplinkom, palinkėjo gražių veiklų.

Skambant vaikiškai muzikai įstaigos ugdytinių Tado, Luknės ir Elijos į dangų buvo paleisti spalvingi helio balionai. Aidėjo juokas, vaikų veidus puošė šypsenos.

 

Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Giedrė Riaubienė

Dalintis