Įdomūs „Nykštukų“ grupės vaikų atradimai

  • 0 comments

Aktyvi, naudinga, patirtinė veikla, tyrinėjimai – šiuolaikinio vaikų ugdymo pagrindas.  Įvairūs įdomūs eksperimentai, tyrinėjimai, naujos meninės raiškos paieškos vaikams ne tik sukelia gerų emocijų, bet ir skatina juos stebėti rezultatus, tyrinėti, sužinoti, kaip vienas ar kitas dalykas atsiranda, suteikia papildomų žinių apie daugelį reiškinių, susijusių su gamtos mokslais, jie susipažįsta su elementariais chemijos, fizikos dėsniais, taip pat aktyviau mąsto, ieško informacijos enciklopedijose, t. y., apima STEAM (gamtamokslinį, technologijų, inžinerijos, meno, matematikos) mokymo sritis.  Siekiant, kad ugdymo procesas vaikams būtų įdomus ir naudingas, priešmokyklinėje „Nykštukų“ grupėje įgyvendinamas projektas „Magiškoji „Nykštukų“ laboratorija“.  Šio projekto metu organizuojamos veiklos, kuriomis siekiama ugdyti gamtamokslinius, technologijų, inžinerinius, meninius, matematinius vaikų gebėjimus.

Rugsėjo-spalio mėnesiais vaikai susidūrė su inžineriniais iššūkiais: iš dėžių ir dėžučių gamino automobilius, suko paukštelių lizdelius, iš gamtinių medžiagų darė slieką, iš obuolio gabaliukų ir medinių pagaliukų konstravo namuką… Atrodo paprasta, bet vaikams įveikti iššūkį, rasti sprendimą, kaip ir ką padaryti, nėra lengva, bet įdomu. O kiek džiaugsmo, gerų emocijų atlikus užduotį ir įveikus skirtą iššūkį. Ir kaip smagu, kad šalia yra draugų, kurie padeda ir kartu pasidžiaugia. Tada išties gali pasijusti mažu inžinieriumi.

Susipažinti su gamtos mokslais vaikams padeda atliekami eksperimentai, kurių metu reikia ir skaičiuoti, ir pamatuoti, ir padalinti… Juk reikia žinoti, kiek ir ko reikia įpilti ar įdėti. Vaikai, atlikdami eksperimentus, smalsiai tyrinėjo ir aiškinosi, kodėl sūriame vandenyje kiaušinis neskęsta, o paprastame skęsta, ar galima nulupti kiaušinį nepramušus lukšto, kaip kiaušinį veikia limonadas „Coca cola“… Vaikams buvo įdomu atrasti, kad kiaušinio lukštas išnyksta pamerktas į actą. Aptarta, kad lukšto, kaip ir dantukų, pagrindas yra kalcis, kuris, veikiamas rūgšties, išnyksta. Buvo gera proga prisiminti, kodėl svarbu kasdien valyti dantis.

Eksperimentų vaikai atliko ir su obuoliais. Aiškinosi, kodėl soda, užpilta ant citrinos, putoja, o ant obuoliuko ne, kodėl obuolio gabaliukas nekeičia spalvos aliejuje ir vandenyje, bet pakeičia acte ir ore. Vaikai susipažino, kad gamtoje yra šarminės ir nešarminės medžiagos, kurios vienos su kitomis reaguoja (nedraugauja) arba nereaguoja (draugauja). Galbūt sudėtingi pavadinimai dar yra sunkiai vaikams perprantami, bet galbūt tai yra jų mažas žingsnelis link didelių ir įdomių atradimų ateityje.

Kad veiklos „Nykštukų“ vaikams būtų patrauklesnės, atradimai dar įdomesni, projekto metu išnaudojamos ir informacinių technologijų teikiamomis galimybėmis. Vaikai, atlikdami užduotis išmaniojoje lentoje, žaisdami žaidimus ant interaktyvių grindų, pradėdami programuoti su išmaniąja bitute, ne tik mokosi matematikos, rašymo, bet ir patiria be galo daug gerų emocijų, atradimo džiaugsmą, mokosi bendrauti, bendradarbiauti, ugdosi komandinio darbo įgūdžius.

Projektas bus tęsiamas visus mokslo metus, tad reikia tikėtis, kad vaikai atras, sužinos dar daug įdomių ir nepaprastų dalykų.

 

Priešmokyklinio ugdymo grupės „Nykštukai“ mokytojos

 

Dalintis