STEAM pasakose

  • 0 comments

Kretingos lopšelyje-darželyje „Ąžuoliukas“ suorganizuota Kretingos rajono priešmokyklinio amžiaus vaikų viktorina „STEAM pasakose“. Viktorinoje  dalyvavo komandos iš Kretingos r. Kartenos daugiafunkcio centro, Kretingos Simono Daukanto progimnazijos Rūdaičių skyriaus, Gargždų lopšelio–darželio „Ąžuoliukas“, Kretingos r. Kurmaičių pradinės mokyklos, Kretingos r. Salantų gimnazijos ikimokyklinio skyriaus „Rasa“ ir komanda iš Kretingos r. Darbėnų gimnazijos. Susirinkusius dalyvius sveikindama lopšelio-darželio direktorė Zita Domarkienė linkėjo ne tik patirti gerų emocijų, išgyventi atradimo džiaugsmą, bet ir atliekant viktorinos užduotis vaikams tapti mokslininkais, technologais, inžinieriais, menininkais ir matematikais, svajotojais ir pasakų mylėtojais. Visiems dalyviams linkėjo nesustoti smalsauti, stebėti, ieškoti, pažinti, nes pasaulis pilnas nuostabių dalykų, kuriuos reikia atrasti.

Renginį vedė voverytė (mokytoja Giedrė Riaubienė), paukštelis (mokytoja Laima Jašisnkienė) bei pasakotoja (mokytoja Neringa Mikaločienė), kurios teatrinėmis bei STEAM priemonėmis vaikams pristatė pasakų knygą „Tai mano gėlė!“ ir pakvietė į pasakų kelionę. Viktorinos pradžioje vaikai demonstravo savo paruoštus namų darbus – pristatė savo mėgstamiausią pasaką ir su ja susijusį eksperimentą. Po namų darbų pristatymų dalyviai atliko viktorinos užduotis. Vaikai atliko mokslines kūrybines užduotis,  patys pasijuto tarsi mokslininkai, nes kėlė hipotezes, jas tikrino atlikdami eksperimentus ir darė išvadas.

Išsiaiškinti, kas iš komandų daugiausia perskaitė pasakų, yra kūrybiškiausi ir smalsiausi padėjo nuspręsti vertinimo komisija: J. Pabrėžos universitetinės gimnazijos anglų kalbos mokytoja Beata Viggins, Kretingos r. savivaldybės M. Valančiaus bibliotekos bibliotekininkė Zofija Mačiuvienė, Kretingos švietimo centro direktoriaus pavaduotoja neformaliam švietimui Vilija Kontrimė. Viktorinos pabaigoje, teikdama apdovanojimus komandoms, Kretingos r. savivaldybės M. Valančiaus bibliotekos bibliotekininkė Zofija Mačiuvienė  pasidžiaugė vaikų žiniomis apie pasakas, nes pasakose galima rasti žinių ne tik apie pasaulį, žmogų, bet ir įdomių receptų, kuo vaikai daugiau skaito, tuo gražesnė vaizduotė.

STEAM ugdymas per pasakas yra vienas efektyviausių būdų sudominti ir įtraukti vaikus į knygų skaitymą, lavinti vaizduotę, padėti vaikams suprasti, kaip pasakose pateikiama informacija gali būti taikoma realiame gyvenime, skatinti jų kūrybiškumą.

 

Priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Laima Jašinskienė

Dalintis