Susitikimas su dailininke

  • 0 comments

„Nykštukų“ grupės vaikai turėjo galimybę susipažinti su dailininko profesija, nes grupėje apsilankė ir edukacinį užsiėmimą „Kaip galime kurti?“ vedė dailininkė, kaligrafė Lidija Skačkauskaitė–Kuklienė.

Užsiėmimą dailininkė pradėjo klausdama vaikų, kaip jie mano, kiek reikia laiko mokytis, kad taptum tikrai geru dailininku. Išklausiusi vaikų atsakymų, menininkė patikslino, kad mokymasis vyksta visą gyvenimą, o mokslams baigti jai pačiai prireikė dvylikos metų, nes menininkas nėra vien tik teptuką laikantis žmogus ir tapantis paveikslus. Menininkai dažnai apima labai daug sričių: gali tapyti, lipdyti, maketuoti… Pati dailininkė L. Kuklienė prisistatė, kad ne tik tapo paveikslus, bet kuria ir meninius kaligrafijos darbus, taip pat yra kūrusi ir tekstilės gaminius, audusi… Taigi vaikai sužinojo, kad menininko, dailininko, kūrėjo darbas apima labai daug įvairių kūrybos sričių.

Dailininkė pristatė savo kurtus tekstilės darbus. Vaikams buvo įdomu sužinoti, kad siūlai, audiniai buvo dažomi ne pagamintais dažais, bet svogūno laiškais, medžių šakomis, lapais, netgi burokėliais. Vaikus tai gerokai nustebino. Nuostabą jiems kėlė ir pasakojimas, kaip  ant durų rankenos galima nuausti juostą.

Vaikai susidomėję klausė, kaip prasideda dailininko kelias. Jis nėra paprastas. Demonstruodama savo darbus L. Kuklienė vaikams pristatė, kas yra eskizai, natiurmortai, peizažai, kaip jie yra kuriami, kas yra „greitasis eskizas“… Paaiškino, kaip tapant aplinką „gyvai“ nebūtinai reikia tikroviškai atkartoti viską, kas matoma. Kuriant meninį darbą būtina pamatyti tai, kas yra gražu, nepaprasta.

Daug klausimų vaikams sukėlė ir dailininkės demonstruojami kaligrafijos darbai. „Kodėl paveiksle yra raidės? Kodėl tos raidės taip išsiraičiusios? Kas parašyta šiame paveiksle? Kodėl tos raidės kaip bandelės?“ Atsakydama į vaikų klausimus, dailininkė paaiškino, kad darbas sukurtas kaligrafijos technika, o kaligrafija, tai yra dailyraštis, gražaus ir raiškaus rašymo menas, puošiantis kūrinį, darantis jį vaizdingesnį, keliantį daugybę įvairių emocijų. Dailininkė paaiškino, kad svarbiausias kaligrafijos elementas – ranka rašytas arba pieštas tekstas.

Įdomiausia susitikimo dalis vaikams buvo, kada dailininkė mokė sukurti sveikinimo atvirukus naudojant įvairiausius daiktus, net ir tarką. Antspaudavimo būdu vaikai kūrė bangų, žuvyčių, lapų, snaigių elementus. Klausydami dailininkės paaiškinimų, juos komponavo, dėliojo ir pagamino gražiausių atviručių, kurios buvo visos skirtingos.

Susitikimas su dailininke, vaikams ne tik padėjo pažinti menininko kelią, veiklas, bet pamažu suprasti, kad kaip svarbu aplinkui pastebėti grožį ir patiems jį kurti iš paprasčiausių, kasdienybėje naudojamų daiktų.

Dalintis