Tarptautinis projektas „Kartu paskaitykim knygelę“

  • 0 comments

Ankstyvajame, ikimokykliniame amžiuje, labai svarbu vaikus sudominti knyga, patrauklia kūryba, kuri padeda ne tik plėsti žodyną, turtinti kalbą, lavinti mąstymą, emocinį intelektą, bet ir mokytis sutelkti dėmesį, vertinti ir analizuoti gaunamą informaciją. Siekdamos, kad priešmokyklinio ugdymo grupių „Nykštukai“ ir „Bitutės“ vaikai atrastų knygas, domėtųsi jomis, stiprėtų noras jas skaityti, sudalyvavome ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų bei pradinio ugdymo mokinių tarptautiniame projekte „Kartu paskaitykim knygelę“. Projekto metu reikėjo pasirinkti rašytojos Evelinos Daciūtės kūrinį, jį perskaityti su vaikais, aptarti ir organizuoti kūrybines, edukacines veiklas, įvairiomis technikomis kurti įsivaizduojamus girdėto teksto personažus/vaizdus: piešti, lipdyti, konstruoti, diskutuoti, kurti plakatus, skaitytą knygelę pristatyti draugams ir pan.

„Nykštukų“ grupės vaikai skaitė ir aptarė E. Daciūtės knygą „Pasakojimas apie katiną ir tulpę“. Išklausę teksto diskutavo, apie ką buvo girdėta istorija, koks buvo katinas, kol nepažino tulpės, kaip pasikeitė po atsisveikinimo su gėle, ką reiškia pasakymas „išaugti savo ir ne savo vietoje“. Taip pat diskutavo, kas yra tikra draugystė ir rūpinimasis kitu. Vėliau lankstė tulpes, piešė katiną Rumtumtungerį ir grupėje pasisodino tulpių svogūnelių. Balieka, kaip ir katinui Rumtumtungeriui, laukti, kas išdygs iš daigelio ir ar prasiskleis gėlė, kaip ir E. Daciūtės pasakojime.

Vaikams labai patiko ir eilėraštis „Kažkuriukai“ iš E. Daciūtės eilėraščių knygos „Paslapčiausia paslaptis“. Išklausę eilėraščio svarstė, kas yra Kažkuriukai, ką jie veikia, kodėl taip myli savo namučius, kuo yra panašūs į mažus vaikus. Aptarę eilėraštį, vaikai lipdė mažuosius Kažkuriukus, konstravo jų miestelį ir žaisdami patys kūrė naujas šių linksmų personažų istorijas.

„Bitučių“ grupės vaikai pasirinko ir skaitė bei aptarė knygą „Drambliai ejo į svečius“. Skaitydami knygą vaikai leidosi į nuostabią kelionę po džiungles, patyrė begales nuotykių, gilino skaičiavimo įgūdžius. Naudodami išmaniąją bitutę, nuosekliai sekė dramblių istoriją, skaičiavo, kiek jų nuėjo į svečius, kur prapuolė dramblių šeimyna… Vėliau lankstė dramblius ir net nusifotografavo su virtualiu drambliu.

Vaikai atidžiai klausėsi skaitomų istorijų, noriai ir aktyviai dalyvavo jas aptardami, atlikdami įvairias kūrybines užduotis.  Pagal skaitytas istorijas sukurti jų darbai, pirmoji vaikų teksto suvokimo išraiška, padėjo atskleisti, kaip jie suprato tekstus, kas labiausiai įsiminė ir ko pasimokė. Evelinos Daciūtės kūryba išties sudomino mūsų priešmokyklinukus, nes jos poezija – žaisminga ir lengvai įsimenama, o tekstai knygelėse – prasmingi ir įdomūs. Patys garsiausi rašytojos kūriniai – „Laimė yra lapė“ ir „Drambliai eina į svečius“ keliauja po pasaulį, yra išversti į kelias užsienio kalbas (anglų, kinų, rusų ir kt.). O istorija „Meškiai eina į mokyklą“ ne vienam būsimam pirmokui gali padėti įveikti nerimą pradedant lankyti mokyklą.

Projektą organizavo Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelio-darželio specialioji pedagogė ir logopedė Gilija Gajauskienė ir rašytoja Evelina Daciūtė, bendradarbiaudamos su Kelmės rajono savivaldybės Žemaitės viešąja biblioteka, Kelmės švietimo pagalbos tarnyba, Kelmės rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriumi. Projekto tikslas –skatinti šalies ir užsienio lietuvių vaikų skaitymą bei domėjimąsi lietuvių rašytojos Evelinos Daciūtės kūryba, ugdyti kūrybiškumo ir komunikavimo kompetencijas, ankstyvąjį ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio amžiaus vaikų raštingumą, skaitant lietuvių rašytojų knygas vaikams, ieškoti žaismingų, neįprastų ir patrauklių vaikams knygų skaitymo būdų.

 

 

 

 

Dalintis